PilotPortalen - hjälp

(v. 2025-12-02)

Förbundets hemsida

Hur fungerar Pilotportalen, hur gör man?

Logga in

Här beskrivs i korta avsnitt hur en användare skapar konto, loggar in och byter lösenord.

Konto på PilotPortalen behöver registreras om du inte varit inloggad förut.
Epost-adressen är den som finns i förbundets medlemsregister, den du angav när du köpte ditt takeoff-kit.



- Registrera konto

Ange epost-adress, lösenord och fyll i gårdagens datum (Obs! format YYYY-MM-DD).
Om det går bra så får du besked om att epost med länk skickats till dig. Klicka på länken för att bekräfta ditt epost-konto varefter du kan logga in.
Om du får meddelande om att inloggningskonto redan finns så använder du "Glömt lösenord?" istället.

Om du inte vet vilken epostadress du har i förbundets medlemregister så kan du kontakta kansliet och fråga (se länk längst ned på denna sida).


- Logga in

Ange din epost-adress och ditt lösenord.

Om du inte vet vilken epostadress du har i förbundets medlemregister så kan du kontakta kansliet och fråga (se länk längst ned på denna sida).

Om du har glömt ditt lösenord så väljer du länken "Glömt lösenord?"


- Glömt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord så klickar du på "Logga in" och väljer där länken "Glömt lösenord?" och fyller i din epostadress.
Om den epost-adressen finns i förbundets medlemsregister så får du epost med en återställningslänk.




Du är välkommen att kontakta kansliet om du behöver hjälp.